Skip to content

Molt més que doblers

26 Agost 2013

menorcaConDiario (1)

OPINIÓ

A algú que hagi seguit amb un poc d’interès i sense molts prejudicis aquests darrers cursos no li serà difícil afirmar que en el centre de les reivindicacions dels docents (a Menorca) no han estat mai els doblers. Sense deixar de ser cert el retall en els nostres sous i la sostracció d’una de les nostres pagues, ningú podrà dir que a les nostres diferents actuacions, manifestacions, concentracions, tancades… aquests fets hagin esta protagonistes. Per a molts de nosaltres és molt més important la pèrdua de companys que han quedat sense feina, companys amb els que compartíem projectes i il·lusions i amb els que intentàvem cada dia fer el millor la nostra feina.

També ha estat molt important veure com les condicions generades per les retallades amb l’elevació de ràtios, descens d’hores per a preparació de material, coordinació, tutories, atenció a pares… dificulten poder atendre com es mereixen els nostres alumnes tenint en compte la seva gran diversitat, i fa gairebé impossible una atenció individualitzada.

A aquestes circumstàncies se li ha sumat el tracte rebut per part de l’administració. Som un col·lectiu que ja està acostumat a que no es conti amb ell per a dissenyar els plans de millora o les lleis d’educació (penjar un powerpoint a la pàgina del ministeri no és comptar amb nosaltres), però de la indiferència s’ha passat a la desconfiança, el desprestigi, i l’atac. Aquest tracte rebut per part de l’administració no només perjudica el bon clima als centres, imprescindible per fer una bona feina, sinó que va minant la il·lusió i l’optimisme necessari per dur endavant amb un mínim de garantia d’èxit la, per nosaltres, importantíssima tasca de l’educació del nostre futur. Il·lusió per seleccionar els conceptes fonamentals, les competències bàsiques que els alumnes han d’adquirir i comunicar-les el millor possible. Il·lusió per relacionar els conceptes i les competències plantejant activitats contextualitzades, interdisciplinàries, complexes, diverses i guiades per aconseguir aprenentatges estructurats i sòlids. Il·lusió per analitzar de manera reflexiva i crítica les situacions d’aprenentatge i les activitats, amb la intenció de millorar tant la nostra intervenció. Il·lusió per no perdre mai de vista que aprendre no és simplement memoritzar i acumular informació. Aprendre és molt més, és reestructurar el sistema de comprensió del món i poder comprendre la realitat. Aprendre és poder resoldre situacions problemàtiques, en les quals cal buscar informació, cal trobar les explicacions i les interpretacions pertinents que facilitin la comprensió del problema, saber tenir opinió pròpia i saber-la defensar amb arguments convincents.

Il·lusió per ser capaç de crear situacions d’aprenentatge variades i adequades a l’edat de l’alumnat que permetin la concreció i realització de seqüències didàctiques, amb activitats diverses per facilitar la implicació de l’alumnat i crear complicitats que permetin l’aprenentatge. i sobre tot optimisme, per saber potenciar en l’alumnat el desig i la decisió d’aprendre, per intentar crear situacions reals, estimulants i obertes i fer veure a l’alumnat per a què serveix aprendre.

Fer entendre als al·lots la utilitat personal i social dels aprenentatges. I a tot açò hem de sumar els processos d’avaluació, la tutoria, la relació amb les famílies i les relacions necessàries per al funcionament dels centres…

Però ningú és capaç d’intentar realitzar una tasca tan difícil si no és confia en ell, si se’l posa constantment sota sospita, si comprova dia a dia l’hostilitat del seu entorn. I ja si que ho veus tot negre quan un company teu absolutament entregat a la feina, disposat a assumir una responsabilitat i una quantitat de feina molt per damunt de la que, qui no es dedica a açò, no és capaç d’imaginar, si el director del teu centre es expedientat per la teva administració. Per més voltes que li dones no ets capaç d’entendre com hi ha gent que sembla encantada amb el tracte rebut per aquests companys capaços d’engegar i de portar endavant un projecte de centre i que l’únic que han fet ha estat respectar el paper del Consell Escolar on estem TOTA la comunitat educativa representada.

Per tot això demanem l’anul·lació dels expedientes oberts als directors; així mateix demanem que l’ administració estableixi un procés de diàleg amb la comunitat educativa formada per professors, pares i alumnes per tal d’assolir els objectius que tots volem: fer feina per una educació pública de qualitat per a tots i totes… és a dir, molt més que doblers.

Plataforma en Defensa de l’Escola Pública Menorca.

Veure font

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: