Skip to content

Les cinc mentides del Decret de Llengües

29 Mai 2013

xdbalears_logo.gif.pagespeed.ic.CiZuAZ5jib

 

 

Les cinc mentides del Decret de Llengües

 

Maria Llull | 29/05/2013

 

Si per alguna cosa destaca el Decret de tractament integrat de llengües (TIL) del Govern és per la seva capacitat de generar el desacord entre els professionals de les diverses àrees de la comunitat educativa de les Illes. Un dels grups que ha fet palès el seu rebuig ha estat l’Assemblea de professors de l’IES Joan Maria Thomàs de Palma, que ha posat sobre la taula “cinc mentides” que s’amaguen entre les línies del nou decret.

“Els nostres fills aprendran anglès: aquesta és la gran mentida”, s’explica des de l’Assemblea. “La implantació improvisada, universal i no progressiva de l’ensenyament en anglès per part de professors no preparats, sense materials adequats, en classes massificades i sense recursos específics, ho fan absolutament inviable”.

La segona mentida és que “la Conselleria ha reciclat professorat suficient”. En realitat, “alguns docents han estat ‘habilitats’ temporalment per impartir la seva matèria en anglès a l’espera de poder-ne acreditar el nivell B-2. Però el setembre començaran a fer les classes de la seva matèria en anglès. Com? Ningú no ho sap ni s’ho imagina”.

També és fals que l’objectiu del TIL sigui “l’excel·lència i la modernització educativa”. Si fos així, “la Conselleria escoltaria els tècnics i professionals de la matèria, consultaria els nostres departaments didàctics i la Universitat, i faria estudis rigorosos”. En comptes d’això, “ha dictat una normativa absurda amb un calendari inassumible que crearà dins les aules desconcert, malestar, desigualtat i greus distorsions en l’assoliment dels continguts curriculars i en el tractament de les necessitats educatives especials”.

En quart lloc, l’assemblea qualifica de “ridícul” que el nivell B2 sigui suficient “per impartir una assignatura en anglès”. Encara que el B2 acredita determinats coneixements, “no possibilita, ni remotament, el desenvolupament normal d’un docent a l’aula”.

Per últim, també és absolutament fals que s’hagin acabat “les classes particulars d’anglès”. “Els pares ja poden començar a preparar classes de matemàtiques, història, filosofia… O és que algú té la vareta màgica per fer desaparèixer les dificultats d’aprenentatge dels nostres alumnes si, a més, han de cursar assignatures d’aquesta complexitat en llengua estrangera?”.

Això sí, el TIL conté una veritat, que és la utilització de “l’anglès com a excusa” per a “retallar el català com a llengua vehicular de l’ensenyament i per acabar amb els projectes lingüístics propis, resultat de la reflexió profunda de cada centre”. Què queda després de tot això? “Demanam la derogació d’un decret implantat sense recursos, sense lògica pedagògica, sense base tècnica, sense diàleg i sense sentit comú”.

Veure font

 

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: