Skip to content

Un editorial parcial

21 Mai 2013

menorcaConDiario (1)

21/05/2013

OPINIO

Ahir matí el diari “Menorca” ens va despertar amb un editorial a favor de la nova llei d’educació (LOMQE) sota el títol: “Una nueva oportunidad para la educación”. Els mestres, pares, mares i ciutadans que signam aquesta carta no entenem que el diari de més tirada de Menorca es posicioni a favor de la LOMQE atenent només a dos criteris (la religió i la llengua) que responen més a interessos ideològics partidistes que al bé dels nostres fills (aprendre i tenir un futur). No entenem que s’empri la religió i la llengua (dos aspectes que encenen les diferències) i en canvi no s’esmentin els aspectes educatius que són els que decidiran el futur dels nostres fills i que giren entorn a la desigualtat. La desigualtat entre els qui es podran pagar les taxes universitàries i els qui no, entre els “llestos” i els qui tenen dificultats (que no tindran suport), entre els claustres fidels a la ideologia vigent i els rebels (que reben i rebran amenaces)….

També ens sembla inaudit que l’editorial no mencioni cap dels arguments dels informes internacionals sobre els processos de millora dels sistemes educatius d’arreu del món. De fet, si atenem a l’Informe McKinsey i els PISA IN FOCUS, la LOMQE no compleix cap de les condicions que els experts, després d’anys de recerca a països de tot el món, han descobert. Allò que fa que un país avanci en educació i pugui sostenir la millora és:

Que les reformes educatives es facin pensant en el llarg termini i no tant en ideologies polítiques. El cas de Shanghai.

Que les avaluacions no siguin externes sinó que s’implanti una cultura d’autoavaluació interna i d’aprenentatge entre iguals dins el mateix centre i entre centres (el cas de Canadà).

Que s’asseguri una flexibilitat curricular que permeti que cada alumne pugui desplegar allò que el fa diferent dels altres (el cas de Polònia). En canvi aquí l’Estat imposarà i avaluarà els continguts, per tant desapareixerà la possibilitat que els professionals decideixin sobre el currículum.

Que l’estructura de presa de decisions no sigui vertical sinó democràtica, o sigui que s’escolti la veu dels implicats i es tenguin en compte les peculiaritats de cada lloc. Per elaborar un projecte educatiu que permeti l’apoderament dels mestres, els pares i mares i els equips directius. (El cas de Finlàndia). Com és possible que la Llei s’hagi fet d’esquena al Consell d’Estat i als Consells Educatius de les CCAA?

Que els recursos econòmics públics assegurin la igualtat de drets. Que l’escola pública tengui les mateixes ajudes que les privades. Aplicat al nostre país, és inconcebible que els doblers de tothom hagin de pagar l’ensenyament en castellà a centres privats.

Que no es fomenti la repetició. Que els deures siguin més flexibles

Que no eliminin la participació de les famílies als centres escolars.

Els nostres fillets es trobaran en un món global i ple de pantalles, amb poques oportunitats laborals. Les Illes Balears lideram els índexs de fracàs escolar.

Mentre, els nostres polítics discuteixen a veure qui la diu més grossa.

A l’escola han de canviar moltes coses perquè els fillets puguin desplegar els seus talents. És hora d’arromangar-nos, no de perdre’ns en batalles partidistes.

Carlos Beguiristain De-Vos
professor IES Josep Miquel Guàrdia
i 429 signatures més

AQUI podeu trobar el document de google amb el total de  firmes aconsseguides 

Veure font

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: