Skip to content

Desitjos en veu alta: Quina és l’educació que volem?

9 Mai 2013

menorcaConDiario (1)

Joana Piris LLufriu

 

Quina és l’educació que volem?

M’agradaria ensenyar i aprendre dins una reforma educativa pensada entre tots i totes, que reflectís sobretot l’experiència de les persones que treballen dins l’escola, que proposàs propostes metodològiques de països on l’educació és vital, que seguís les directrius i l’opinió de persones realment expertes en educació… 

M’agradaria una reforma coherent, seriosa i professional que no tingués color de partits polítics, que perduràs davant els canvis de govern. Propostes àmplies i plurals que incorporassin els sentiments i les visions d’uns i altres.

M’agradaria que les decisions que es prenguessin en la nova reforma tinguessin una base en la investigació, en el coneixement científic, que anessin a favor d’una veritable qualitat educativa.

M’agradaria crear harmonia entre l’escola, les famílies, els governants. Que tots ens sentíssim escoltats i aconseguíssim que l’escola fos un lloc de pau en el futur. Al contrari del que passa ara on les maneres de ser, viure i educar s’imposen per decrets.

M’agradaria una major responsabilitat de les administracions, sembla que hem perdut el sentit comú.

M’agradaria que si utòpicament ens proposessin noves maneres de fer als mestres, a part de ser consensuades, se’ns oferissin els mitjans adequats. 

M’agradaria que a l’escola hi hagués un clima que permetés donar sentit a l’educació, que no estigués obsessionada en els resultats. Una escola on les mesures organitzatives, les condicions i les mesures de suport fessin possible l’atenció a la diversitat, la participació, l’orientació competencial.

M’agradaria una escola portadora de valors, una escola que educàs, una escola on ens sentíssim acollits, que escoltàs a les criatures, que confiàs en elles. Una escola on es donàs importància al diàleg, al “ser” i no al “tenir”.

M’agradaria que ningú ens prengués el do de somiar.

No tot és vàlid! Cerquem entre tots el camí correcte; la creació de fites comunes.
Gràcies.

Joana Piris LLufriu
Ciutadella

Veure font

No comments yet

Deixa un comentari

